Következő vizsgálati faktorunk a takarékosság, a rendelkezésre álló erőforrások beosztásának képessége.
A kutatási eredmények alapján a takarékosságra való felkészítés elsődleges szocializációs közegének a válaszadók az otthont tartják. Ez amiatt érdekes, mert ezáltal a valószínűsíthető, hogy a kevésbé sikeresen gazdálkodó családok is át tudják adni ezt a fajta viselkedést a gyermekeiknek. Az iskolarendszerű monetáris oktatás ezért igencsak felértékelődik.
A legkevésbé fontos közegnek ugyanakkor az ukrán és a magyar válaszadók az iskolát jelölték meg, míg a románok, a szlovákok, és a szerbek szerint a legkevésbé a munkahely képes takarékosságra nevelni az egyéneket. A teljes minta alapján is az otthon kerül ki az engedelmességre való szocializáció szempontjából legfontosabb közegnek.
A legkevésbé fontos szocializációs közegnek a teljes mintán a válaszadók a munkahelyet, és az iskolát jelölték meg.