Következő vizsgált motivációs faktorunk az ingyenes tankönyvellátás, és étkezés volt. A vizsgálati irány két részre osztódott, egyrészt kíváncsiak voltunk arra, hogy melyik országban, milyen fontosnak tartják az ingyenes tankönyvellátást, és étkezést motivációs szempontból, és van-e olyan ország, ahol az értékelés jelentősen eltér a csoport átlagától. Másodsorban azt vizsgáltuk, hogy a különböző ország párok tekintetében van-e különbség az faktorokban.
A kutatási eredmények alapján az ingyenes tankönyvellátás, és étkezés motivációs faktora a legmagasabb a román mintában (m=3,55), amely magasabb volt, mint a teljes minta átlaga, míg a legalacsonyabb a motivációs faktor szerbeknél (m=3,17). A teljes vizsgált minta m=3,29 átlagpontszámmal értékelte az állítást, ahol az 1 az egyáltalán nem motivál, az 5 a teljes mértékben motivál.
Ahhoz, hogy megállapítsuk, van-e szignifikáns eltérés az átlagostól a nemzetek tekintetében, variancia analízist használtunk.
A kutatási eredmények alapján a nemzetek között összességében statisztikailag igazolható különbség (p=0,015) mutatkozik annak tekintetében, hogy mennyire értékelik fontosnak az ingyenes étkezés, és tankönyvellátás motivációs faktorát.